Aktuálně

Aktuální info pro studenty Akademie SEN zde, aktuální informace pro žáky MT čtěte zde.

PORTRÉT

1. PORTRÉT ZE ZNAKŮ NOTOVÉHO SYSTÉMU - GRAFIKA V INKSCAPE

272076991 10158184239661968 1307315375654144873 n

Podkladový soubor (otevřít v Inkscape): ukol1-music-symbols2.pdf

2. KOLÁŽ Z FOTOPORTRÉTU - INSPIRACE UMĚLCEM BRNO DEL ZOU - FOTOGRAFOVÁNÍ A PRÁCE Z PROGRAMEM SCRIBUS

Podkladový soubor:KOLAZ-PORTRET-VZOR2.zip

BRNO DEL ZOU

Brno Del Zou je hudebník, fotograf, sochař, kameraman, softwarový designér, tvůrce video/zvukových/interaktivních instalací. Narodil se r. 1963 ve Francii, svůj ateliér má v Poitiers (centrální část Francie, jihozápadně od Paříže). Po doktorátu z teoretické mechaniky (1990), pedagogické a výzkumné pozici v informačních a komunikačních technologiích na Univerzitě v Poitiers (1994-2006), vytvoření a vedení univerzitní výzkumné laboratoře se nyní Brno Del Zou věnuje výhradně umělecké produkci.

Jeho portréty a těla ve formě „foto-soch“ nebo videoanimací procestovaly planetu a inspirovaly mnoho umělců. Některé z jeho výtvorů byly prezentovány v Quai Branly Museum, v Palais de Tokyo, na mezinárodních výstavách...

Ze svého tvůrčího procesu umělec píše: “In the manner of the first cubists, a body, a face, or even a landscape, can be represented from different points of view both on the same plane space. For my part, I add a “thick” compared to the canvas of painters. But the process is the same, I am as faithful, perhaps even more, to the subject photographed by representing it from different angles, different scales, than by using the unique point of view of classical photography."

V plošné práci zobrazuje tělo, tvář nebo dokonce krajiny způsobem prvních kubistů. Fotografuje a pak skládá kousky (fragmenty) dohromady do jedné koláže a prezentuje je na jednom rovinném prostoru (např. na plátně) objekty nahlížené z  různých úhlů pohledu a různých měřítek. Brno Del Zou vytvořil krásnou sérii fotografických portrétů. V těchto dílech zkoumá mnoho různých perspektiv a všechny je zobrazuje v jedné rovině vidění. Svou tvorbu vnímá jako průzkum kubismu. Výsledkem je komplexní „koláž“ zobrazující mnoho aspektů jednotlivce.

Stejným procesem fragmentace a přestavby vznikají i jeho plastiky - fotosochy.
Ve svém cyklu „fotosochy“ využívá fragmentaci těla, aby mu lépe porozuměl. Tělo a obličeje jsou přehodnoceny a jejich objemy jsou zvýrazněny, aby se vytvořily instalace více měřítek. Tyto „fotosochy“ naznačují jasnou estetickou preferenci, která nezakrývá chaotickou stránku naší mysli.

Jeho nejnovější tvorba se zaměřuje na „Urban Portraits“ nebo „Imaginary Landscapes“, tvoří skutečné poetické rekonstrukce určitých čtvrtí měst, předměstí nebo přírodních oblastí. Pokřivení, perspektivy, úhly pohledy odhalují scénu, kde divák, kterým jsme, již nedokáže rozlišit skutečné od imaginárního.

Pohled do instalace: https://youtu.be/UjwWOIkIKfg

Jak si poradit s úkolem?

1. Vyfotografujte sérii portrétů - různé úhly pohledu (enface, 3/4 pohledy, profil, detail na oko). Foťte ze stativu, portrét osvětlete rozptýleným světlem. Dbejte na pravidla focení portrétů. Jak fotit portrét najdete ve starším návodu zde na webu ZUŠ: https://www.zusledec.cz/vytvarny/multimedialni-tvorba/informace-navody/323-foceni-portretu

2. Fotografie proberte v programu FastStone, vyberte minimálně 3 nejlepší
enface nazvete portret1.jpg,
3/4 pohled doleva nazvete portret2.jpg
a 3/4 pohled doprava bude portret3.jpg)
.
Zvlášť můžete ještě připravit soubor oko.jpg.

Klonovacím razítkem a retuší  si můžete opravit pleť atp.

3. Do jedné složky si dejte podkladový scribusový soubor ze zazipovaného souboru zde: KOLAZ-PORTRET-VZOR.zip  a tři své portrétyOtevřete si program Scribus. Upravte okénka (obrazové rámce), k úpravám použijte šipku nebo volby v okně Vlastnosti (otevře se po stisknutí klávesy F2). Rámečky můžete duplikovat, posouvat, upravovat velikost rámečku i obsahu. Obrazové rámce můžete také sami vytvořit. Posouvání do hloubky najdete pod pojmem HLADINA.

4. Svoji práci ukládejte. Výsledek vyexportujte do formátu PDF, velikost A4, rozlišení 300 DPI. 

5. Návod na to samé v jiném programu: https://youtu.be/RxqSS-9YjjY

Úkol B:

1. Vyfotografujte 3 snímky: enface s přivřenými ústy, oko, enface s pootevřenými ústy a rukou na bradě. Fotografie upravte a umístěte do rámců v programu Scribus.

Zavřená pusa - soubor jménem portreta.jpg

Otevřená pusa a ruka - soubor jménem portretb.jpg

Oko - - soubor jménem portretc.jpg

  CPC6 496x620

3. PORTRÉT JEDNÍM TAHEM - LIDSKÝ/ZVÍŘECÍ

https://youtu.be/PZNZJ2eVNfw

https://www.zemlickova.art/?filter=10#me-prace

https://pojarova.cz/minimalisticke-kresby-jednim-tahem/

https://www.youtube.com/watch?v=8Z38jh2eeIU

4. PORTRÉT MALOVANÝ JÍDLEM - FOTOGRAFIE

173463513 1432678440424809 236342391434657066 n

5. EMOCE - PORTRÉT Z GEOMETRICKÝCH TVARŮ INSPIRACE BAUHAUSEM

255796300 4559207744133679 7009303276242282123 n 271734872 4758552110865907 7170566086341035357 n

 

Sdílet

 

euvlajka
Projekt Šablony II pro ZUŠ Ledeč

Tento web používá Cookies k měření návštěvnosti. Rozumím