Aktuálně

Aktuální info pro studenty Akademie SEN zde, aktuální informace pro žáky MT čtěte zde.

3D na 2D a 2D na 3D

ÚKOL 1:

V grafickém editoru Inkscape vytvoř v křivkách parafrázi na sochu či plastiku vybraného umělce (viz. jména níže). Převeď do plochy trojrozměrné dílo, ber v potaz světlo a stín, povrch, pohled,...

Tvoř v širokoúhlém formátu 1920x1080 px.
A. Používej jen uzavřené tvary, které rovnou tvoř.
B. Nebo nakresli celou grafiku lineárně a pak ji vybarvi nástrojem plechovka barvy (kýbl).

Program Inkscape je určen na tvorbu v beziérových křivkách (podobně jako placený Adobe Illustrator) lze zdarma stáhnout zde: https://inkscape.org/cs/ 

O vybraném umělci a díle zjisti základní informace. Vytvoř různé barevné varianty. Dotvoř okolí sochy. Můžeš se inspirovat jen jednou sochou a zbytek polchy vymyslet po svém nebo můžeš zkombinovat více děl stejného autora, nebo jedno dílo nakreslit z různých úhlů pohledu.

Po dokončení grafiky vytvoř jednoduchou animaci tak, že nejdříve vyexportuj grafiku tak, jak je hotová. Soubor - exportovat bitmapu (obrázek png). V exportovacím okně nezapomeň označit Stranu a soubor exportuj do nové složky s názvem Animace. První export nazvi e0.png. Potom v obrázku udělej malou změnu a znovu vyexportuj Stranu a soubor nazvi o číslo vyšší tj. e1.png. Takto postupuj až do chvíle, kdy je v grafice jen jednobarevná plocha. 
Otevři si https://ezgif.com/ , zvol Make Gif a všechny png obrázky najednou uploaduj. Pak klikni na upload and make Gif. Všem obrázkům zadej čas, prvnímu del cca 3x delší čas oproti ostatním. Obrázky kopíruj a uspořádej tak, aby se gif hýbal od prvního obrázku k poslednímu a pak od posledního k prvnímu. Nakonec dej vytvořit gif a ve spodním okně klikni na disketu, gif se uloží do stažených.

Na ezgif vyber Gif to mp4, nahraj svůj gif a vytvoř a ve spodním okně ulož mp4 video.

Zaregistruj se na https://artivive.com/register . Potom se přihlaš do mailu (do toho, který si uvedl v registraci) a potvrď registraci klikem na odkaz, který dorazil. Zadej heslo, heslo si musíš zapamatovat!!!

Vytvoř nový projekt, vlevo načti png obrázek (první export e0.png) a vpravu načti video mp4. Vpravo nahoře projekt ulož.

Nakonec si ověř, zda tvůj projekt funguje. Na google play si do svého chytrého telefonu stáhni https://play.google.com/store/search?q=artivive&c=apps aplikaci Artivive. Pak ji otevři a namiř na grafiku (grafiku e0.png nebo na soubor pdf či svg ve svém počítači, nebo na vytištěnou grafiku na papíře).


ÚKOL 2:
Vytvoř plastiku (3D návrh) inspirovaný slavným obrazem nebo jeho částí. Můžeš tvořit hlavu, zvíře či abstraktní kompozici.

Programy: ZBrush


Umělci:
Otto Gutfreund
Ladislav Zívr
Zdeněk Pešánek
Olbram Zoubek
Karel Nepraš
Jaroslav Róna
Kurt Gebauer
Lukáš Rittstein
Eva Kmentová
David Černý
František Skála ml.
Věra Janoušková
Ellen Jilemnická
Zdeněk Preclík
Václav Frydecký
Michal Gabriel
Martin Janecký
Anna Hulačová


Alberto Giacometti
Henry Moore
Marino Marini
Pablo Picasso
Alexander Calder
Constantin Brancuci
Kate Kollwitz
Jacques Lipchitze
Pablo Gargallo Catalán
Edvard Eriksen


Anna Hulačová (*1985) vystudovala Akademii výtvarných umění v Praze v ateliéru intermediální tvorby Jiřího Příhody. Má za sebou celou řadu výstav v renomovaných institucích u nás i v zahraničí. Věnuje se figurativnímu sochařství inspirovanému mytologií a východními kulturami. V jejím díle najdete celou řadu odkazů k české lidové kultuře i moderní svět a technologie. Většina jejich plastik jsou betonové sochy.  (https://art.ceskatelevize.cz/inside/lidova-sci-fi-anny-hulacove-dobyva-evropu-iOfEN)

https://www.artlist.cz/anna-hulacova-108522/


Henry Moore (30. července 1898, Castleford, Yorkshire – 31. srpna 1986, Much Hadham, Hertfordshire) byl anglický sochař a kreslíř. Je známý především svými velkými figurálními plastikami, které jsou umístěny ve veřejném prostoru v různých částech světa. Většinou jde o silně stylizovaná zpodobnění lidského těla, typický je například námět „matka a dítě“ nebo „ležící figura“. Kromě krátkého období v padesátých letech, kdy Moore vytvářel rodinná sousoší, modeloval převážně ženské figury.

Moorova tvorba, podobně jako dílo jeho současnice Barbary Hepworth, představuje skutečný převrat v anglickém sochařství, jež se do té doby pohybovalo v podstatě spíše v zajetí akademismu. Moore reflektoval důležitou vlnu novoprimitivismu, která se zvedla ve vůdčích pařížských ateliérech už v prvním desetiletí minulého století a byla společným základem zrodu řady moderních uměleckých směrů včetně kubismu. Jeho témata jsou vlastně zcela tradiční, ale viděná nekonvenčním způsobem. Moorovy první plastiky nepřesahovaly padesát centimetrů, přesto působily monumentálně.


Ovlivnění
Po většinu času, kdy byl Moore umělecky aktivní, na něj mělo postupně vliv množství podnětů. Nejvíc na něj zapůsobil Michelangelo, naučil se ale také mnoho od moderních výtvarníků Brâncușiho, Arpa, Archipenka, Gaba. Mimořádný byl také vliv plastiky předkolumbovského Mexika a později i antické řecké plastiky.
Hlubokou stopu v Moorově mysli zanechaly frontové zážitky z 1. světové války. Prázdný výraz v očích Moorových soch z poloviny 20. let skutečně připomíná tváře lidí, přivedených na okraj šílenství v důsledku válečných prožitků. I pozdější kompozice, v nichž je tělo rozloženo do několika fragmentů, je odrazem zmrzačených údů spatřených za války. Logickým důsledkem Moorova válečného prožitku byl jeho pacifismus a angažmá v mírovém hnutí.
Tvorba
Od dvacátých let vytvářel sochy určené pro umístění do krajiny a jako první z britských sochařů je také v plenéru tesal do kamene. Od roku 1923 rozvíjel v různých variantách především tři základní témata: matka s dítětem, ležící figura a kombinace vnitřní a vnější formy. Ve třicátých letech věnoval pozornost přírodninám, oblázkům, mušlím a kostem, s nimiž se setkával na toulkách po mořském pobřeží, kde přírodní tvarování země přílivem a odlivem zanechávalo mnoho bizarních dokumentů. Tady viděl Henry Moore poprvé děravé kameny, vymleté vodou, které mohutně zapůsobily na jeho představivost. Klíčovým problémem pro něj bylo řešení problému vnitřního prostoru a prolínání vnějších a vnitřních forem. Vytváří proto sochy, jejichž hmota je narušena dutinami nebo uvnitř kterých jsou natažené struny. Moorovo dílo je jen obtížně zařaditelné: Prolíná se v něm zároveň figurativní, abstraktní i surrealistický formální rejstřík.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Henry_Moore

https://youtu.be/Mmcz6Ud2_XY


 

 

Sdílet

 

euvlajka
Projekt Šablony II pro ZUŠ Ledeč

Tento web používá Cookies k měření návštěvnosti. Rozumím