Aktuálně

Aktuální info pro studenty Akademie SEN zde, aktuální informace pro žáky MT čtěte zde.

PIVOT

Program je ke stažení v souboru

 pivot_v4-1_setup_OC.zip

Při instalaci pozorně čtěte a nezaškrtávejte nic navíc.

Pokud budete pracovat jen s panáčkem Pivotem, nepoužívejte defaultního, ale vyberte raději figuruv Realistic man. Pozadí nelze vkládat najednou zpětně a proto nejdříve načtěte pozadí. Měla by to být vlastní fotografie nebo kresba exportovaná do formátu png nebo jpg.

Pokud si chcete vyzkoušet složitější práci s vlastními obrázky, vyzkoušejte to dle návodu níže.

ZADÁNÍ:
Vytvořte krátkou animaci v programu Pivot. Na popředí pohyblivou postavu hráče na hudební nástroj, jakékoliv pohyblivé prvky, pozadí statické.

Kdo nemáte, stáhněte si v souboru níže Pivota (nezaškrtávejte hru ani zrychlení počítače). V následujících hodinách nakreslíme v Inkscape hudebníka na pozadí krajiny a rozpohybujeme ho v programu Pivot.

Postup práce:
Vytvořte nový soubor v Inkscape, jeho rozměry zadávejte v pixelech. Zvolte například 819x614 px, což odpovídá standartnímu formátu 4:3.

Nakreslete nepohyblivé pozadí v Inkscape a exportuje ho do bitmapy, rozlišení 72 dpi a velikost 819x614 px. Exportujte stránku. Průběžně kresbu ukládejte do formátu svg. Pozadí nemusí být jedno, může být i pro každý frame jiné.

Nakreslete figuru hudebníka tak, aby byl zvlášť trup, hlava, ruce a hudební nástroj. Prvek (například ruku) označte šipkou (vyberte) a dejte exportovat výběr. Vše exportujte na 72 dpi, pojmenujte (např. ruka-prava) a ukládejte do formátu png.

Dokreslete všechny ostatní prvky v krajině.

Exportuje prvky. Pokud se některý opakuje (i v jiné velikosti nebo překlopený či otočený), stačí ho exportovat jednou. Prvek (například list) označte šipkou (vyberte) a dejte exportovat výběr jako u figury. Jinak hotovou celou kresbu uložte opět do formátu svg.

Otevřete si Pivot. Dejte Načíst pozadí a načtěte své pozadí. Pak dejte načíst obrázek a načtěte první část figury. Figuru označte a klikněte na ikonu tužky. zde veďte čáru od žlutého bodu k bodu, který chcete mít ve figuře hlavní. Pak linku ztenčete doztracena. Pak dejte Přidat do animace (je třeba pojmenovat).

To samé učiňte postupně se všemi prvky (ruce, nástroj, listí,..).

Dále postupujte v animaci stejně, jako byste pracovali s panáčkem pivotem. Nezapomínejte ukládat a nakonec přenést animaci do formátu gif.


Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1Lokomoce 1

Program Pivot

Kresby-v-krivkach

 

Sdílet

 

euvlajka
Projekt Šablony II pro ZUŠ Ledeč

Tento web používá Cookies k měření návštěvnosti. Rozumím