

Základní umělecká škola Ledeč nad Sázavou
Nádražní 231, Ledeč n. S., 584 01, tel.: 775 626 239
Po námětu a jeho zpracování do literárního scénáře je storyboard další etapou práce na filmu (animaci, reklamního spotu,..). Je nutným základem pro jeho realizaci.
Při práci na něm se ujasní výtvarný styl, podoba a hra aktérů, ztvárnění prostředí, obrazová a zvuková skladba díla. V konečné podobě by měl být storyboard jakýmsi teoretickým předobrazem budoucího filmu.
V podstatě se jedná o sadu rámečků s obrázky (hrubé skicy, fotografie aj.), které jsou doplněné texty. Více si můžete přečíst pod fotogalerií.
Prázdné malé rámečky na vytvoření storyboardu je zde storyboard-prazdny.pdf
Na internetu najdete mnoho storyboard generátorů, zajímavý můžete po registraci používat zde http://generator.acmi.net.au/storyboard
Pěkný návod na storyboard z Aeroškoly:
Další zajímavé ukázky storyboardů:
Storyboard je základní dokument nejen pro režiséra, ale pro všechny, kteří s ním budou na filmu spolupracovat.
Jak vypadá, co má obsahovat jeho obrazová část a co zvuková?
Hlasový projev - formy jeho užití a výhody a nevýhody pro animovaný film
Komentář může zpestřit a usnadnit situace obtížně sdělitelné pantomimickou hrou, ale přebírá timing sekvencí a je nutné počítat s tím předem při formování obrazu, ve storyboardu, nebo ho nahrávat předem, abychom znali jeho přesnou délku.
Dialog oživí a zplastičtí animované postavy o zvukový projev. Je třeba ho nahrávat vždy před obrazem a počítat s jeho délkou již při vytváření storyboardu. Ovlivní totiž střih i stavbu obrazu.
Hlasový ruch se užívá ne jako sdělení, ale jen k vyjádření okamžitých pocitů animovaných postav.
Hudba a její možnosti pomáhat obrazu
Může mít funkci ilustrační, atmosférotvornou, lyrickou nebo dramatickou.
Její forma, instrumentace a tón určuje vždy základní žánr a náladu filmu.
Nahrává se většinou na střižený obraz, ale s jejími pasážemi je třeba počítat už ve storyboardu.
Výjimkou jsou muzikální nebo taneční čísla, kdy se nahrává předem, rozepisuje okénko po okénku a obraz se tvoří podle ní.
Pozor na autorská práva.
Ruchy – dva druhy
Ruchy jednotlivé akcentují a doplňují akce
Atmosféry jsou dlouhé ruchové plochy, vytvářející prostředí scén a vyplňující zvukové pauzy mezi ruchy jednotlivými v případě, že tuto funkci nepřebírá hudba.
Mix všech zvukových elementů
Smíchání všech částí zvukového doprovodu se dělá po natočení a ozvučení filmu, ale jakousi partituru, ve které se počítá se vzájemnými působením jednotlivých složek, je třeba vytvořit již ve storyboardu.
Tento web používá Cookies k měření návštěvnosti. Rozumím